بهترین راه برای مبارزه با پوکی استخوان
نوشته شده توسط : admin

پوکی استخوان فقط بیماری سالمندان نیست، بلکه جوانان و حتی کودکان نیز ممکن است به آن دچار شوند. اما می‌توان با مصرف آگاهانه مواد غذایی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

 

شکننده رنج می‌برند - بسیاری از آنها با کمبود مزمن مواد اساسی برای استخوان متولد شده‌اند.

با پوکی استخوان، بافت استخوان نازک‌تر می‌شود، استخوان‌ها شروع به تغییر شکل می‌کنند و شکستگی‌ها تکرار می‌شوند: کافی است فرد ضعیف زمین بخورد تا استخوان شکسته شود - در حالی که ضربه می‌تواند کاملاً خفیف باشد.

با افزایش سن، کلسیم به طور فعال از استخوان‌ها از بین می‌رود و اگر بدن از زمان جوانی به اندازه کافی کلسیم نداشته باشد، پوکی استخوان به‌سرعت رشد می‌کند و زنان بیشتر از آقایان از آن رنج می‌برند - زیرا زنان کلسیم را در دوران بارداری، شیردهی و قاعدگی از دست می‌دهند.

با شروع یائسگی، خطر بروز پوکی استخوان به‌شدت افزایش می‌یابد، زیرا سطح استروژن در بدن به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد - و قدرت استخوان تا حد زیادی به آنها بستگی دارد. برای افراد سیگاری و عاشقان الکل و همچنین برای افرادی که زیاد حرکت نمی‌کنند، پوکی استخوان نیز به‌سرعت توسعه می‌یابد.

برای رفع این مشکل شما باید به تغذیه توجه کنید: مواد غذایی از جمله شیر و لبنیات در مقادیر کافی و ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مفید باید مصرف شود.

بادام

بادام محتوی مقدار زیادی چربی غیراشباع و بسیاری از مواد مغذی است، از جمله کلسیم و منیزیم. این عناصر برای استحکام استخوان‌ها استفاده می‌شوند ، بادام غنی‌ترین منبع غیرحیوانی کلسیم است.

اسفناج

با مصرف اسفناج از بیماری‌هایی از قبیل پوکی استخوان، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های مفصلی می‌توان پیشگیری کرد. اسفناج یکی از گیاهانی است که ظرفیت ضدسرطانی آن خیلی بالا و برای پیشگیری از ابتلا به سرطان بسیار مفید است. اسفناج به سلطان گیاهان معروف است.

 

منبع: hamshahrionline




:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: